maandag 10 oktober 2011

Visioenen

22-09-2011 - Visioenen
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van visioenen. Nee, geen enge dramatische beelden, achtervolgingswaanzin of andere spannende dingen. Echt last heb ik er ook niet van eigenlijk, het is best een fijne ontsnapping. Ik zie mezelf heel sereen zitten, aan de eetkamertafel. Achter een laptop, vrolijk tikkend. Kopje thee erbij, soms een koffie (hangt af van de bui). In een prachtige lichte woonkamer (uitgebouwd met veel ramen) in een fijn en opgeruimd huis. Een huis dat ook nog eens veel goedkoper is dan ons huidige huis! Ooohhh wat geweldig! Ik heb er voor het gemak maar mijn mantra van gemaakt. Wie weet helpt het wel. Om mijn visioenen kracht bij te zetten hou ik funda fanatiek bij en droom ik weg bij ieder potentieel huis. Ik snap namelijk ook wel dat je voor het bereiken van zo'n fantasie zelf ook wat moet doen. Helaas is veel goedkoper maar wel groter en met een betere tuin toch wat ambitieus dus voorlopig blijft het bij fantaseren.

Toch heb ik mijn perfecte plaatje in mijn hoofd allang bij elkaar geklust. Ook mijn eigen hoofd is in mijn fantasie allang weer helemaal gerenoveerd. Hoe ver kun je met je fantasie van de werkelijkheid af zitten? Hoe beter mijn beeld van wat ik wil wordt, hoe moeier ik in het echt ben. Ik sta moe op, wordt in de loop van de dag nog moeier en ga weer hondsmoe naar bed. Uitgerust ben ik gewoon nooit meer de laatste tijd. Nogal frustrerend dat ik keer op keer denk dat ik niet dieper kan zinken! Wanneer gaat die weg nou eindelijk weer eens omhoog uit die diepe put!?

Misschien moet ik eraan toegeven en mijn hardloopsessie maar weer op gaan pakken. Sinds ik niet kon vinden hoe hard Schotse Hooglanders kunnen rennen en hoe agressief die beesten eigenlijk zijn, is mijn hardloop fettish nogal opgedroogd moet ik eerlijk bekennen. Zwak, ik weet het maar ik haalde er echt geen plezier uit en dan is het lastig volhouden. Misschien moet ik maar eens kijken of ik een sport kan vinden waar ik minder aversie tegen heb en waar ik geen last kan hebben van de Schotse Hooglanders.

1 opmerking:

  1. Haha, weer die SH. Ik hou d'r van! Je schrijft echt geweldig! Ik heb overigens een spinfiets gewoon op zolder staan. Geen last van SH's! En kan fietsen terwijl mijn vent weg is en m'n dochter (2,5) slaapt!

    BeantwoordenVerwijderen