zondag 16 oktober 2011

Het groene gras bij de buren ligt bij mij!

Ik vind niet dat ik het allemaal heel goed voor elkaar heb. Ook niet heel slecht, dat ook weer niet. Toch ik zou mijn huishouden zeker niet als geordend of soepel benoemen. Ik had net zowaar een euforisch moment omdat ik in de wasmand keek en tot mijn grote verbazing ontdekte dat er niet genoeg was in zat om de wasmachine mee te vullen! Joehoe! Helaas duurde dit moment maar kort want toen ik de slaapkamer inliep viel ik over een van de vele wasmanden vol was. Schoon en gevouwen, dat wel. Vervolgens liep ik naar beneden met mijn hoofd door de schone was in het trapgat. Dit alles omdat ik laatst een halve week niet had gewassen terwijl dochterlief wel graag knoeit en ook nog eens aan de dunne poep was...

Eenmaal beneden werd ik begroet door de horde fruitvliegjes die sinds een week of twee langzaam mijn keuken en woonkamer over aan het nemen zijn. Ik heb ze tevergeefs geprobeerd uit te roeien maar ik heb het sterke vermoeden dat het feit dat er in ons huis eigenlijk altijd wel vaat op het aanrecht staat, hun populatie alleen maar ten goede komt. En voor de duidelijkheid; we hebben wel een vaatwasser!

Toch heb ik een buurvrouw jaloers gemaakt met mijn schijnbare georganiseerde huishouden! We stonden laatst met een paar buurvrouwen onze kinderen uit te laten op straat. Ik woon dus in een wijk waar je er dan bovenop moet staan tenzij je het niet erg vindt als je spruit overreden wordt door een van de voorbij scheurende auto’s. Ik woon namelijk op een woonerf waar je maar 30 mag. Ik raakte aan de praat terwijl de kids elkaar achtervolgden op straat. Langzaam kwam etenstijd in de buurt waarop wij allemaal onze kinderen vingen en verklaarden te moeten koken. Nu had ik toevallig de dag ervoor al een ovenschotel klaargemaakt dus ik vermeldde enigszins beschaamd dat ik het eten alleen maar in de oven hoefde te zetten. Er ontstond wat tumult over mijn enorme georganiseerde inborst en vooral een toch wat jaloers gevoel merkte ik.

Verbaasd ontdekte ik een paar dagen later dat er nu een buurvrouw is die denkt dat ik het voor elkaar heb! Toen ik haar weer tegen kwam verzuchtte ze dat ze zo graag haar eten al vooraf had willen maken zoals ik dat zo goed deed maar dat haar dat nooit lukte! Ik durfde haar niet te vertellen dat ik al een week niet had gewassen, gestofzuigd of de ramen had gelapt terwijl ik toch echt al maanden thuis zit! Ik heb de rest van de week voor de zekerheid de gordijnen maar dicht gehouden voor het geval ze naar binnen zou kijken en mijn huishouden van Jan Steen zou ontdekken. Ik vind het namelijk stiekem wel heel fijn dat er iemand is die nou eens tegen mij op kijkt in plaats van andersom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten