vrijdag 6 januari 2012

Verbazing

Ik heb wat voorbeelden in mijn omgeving van treurige, aan misbruik schurende, chronisch ‘zieken’ in mijn omgeving en door hen een behoorlijke aversie tegen dergelijke types gekregen. En toch werd ik op 1 januari zeer onaangenaam met mijn neus op de feiten gedrukt toen mijn man fijntjes opmerkte: ach je hoeft je in elk geval niet druk te maken over je werk dit jaar. Ik was even vergeten dat ik mijn baan inmiddels ook kwijt ben. Bedankt lief, daar zat ik net op te wachten. Alsof de kater niet al groot genoeg was.

Ik moest hier weer aan denken omdat ik dus net tot mijn enorme verbazing ontdekte dat ik bij mijn apotheek bekend sta als klant met chronische medicatie. Dat is dan weer een groep waarvan ik nooit had gedacht dat ik daar ooit toe zou behoren.

Het is overigens niet het enige waar ik mij over verbaasde vandaag. Want waarom kun je in een willekeurige boekhandel wel kiezen uit 100 verjaardagskaarten, de een nog vrolijker dan de ander, maar kun je niet 1 kaart vinden met ‘lullig dat je gaat scheiden’ tekst erop? Ik wil namelijk toch wel erg graag zo’n kaart sturen naar mijn lieve vriendinnetje want bij je man weg gaan is nooit leuk natuurlijk. Ook niet als je zelf die beslissing neemt. Daarom begin je er niet aan. Maar zo is het leven wordt er dan gezegd. Ik zeg liever: zo klote is het leven nou eenmaal. Maarja ik zit dan ook chronisch aan de medicatie. Niet dat die pillen helpen overigens, zal mij benieuwen of deze nog hogere dosering eindelijk wel effect gaat hebben.

Voorlopig kan ik wel zeggen dat ik er beter aan toe ben dan mijn vriendinnetje. Want ook al is het geen pretje in mijn hoofd en ben ik dan wel een zielige werkloze-maar-eerst-in-de-ziektewet-sloeber, het is wel rustig hier in huis. En dat kan zij niet zeggen. Haar wereld is even ingestort, zeker omdat haar baan ook nog op de tocht staat. Het kan altijd nog slechter zullen we dus maar zeggen. Hoewel ik me bij het opschrijven daarvan afvraag hoe dat eigenlijk een geruststelling zou moeten zijn.

Ach, we gaan maar weer vol (soms vreselijk geveinsde) moed verder.

1 opmerking:

  1. De draad weer oppakken kan ook altijd. Slechter kan het ook schreef je, maar beter namelijk ook.
    Wat kan je, wat wil je en wat houd je tegen.
    Suc6
    door anoniem omdat ik de rest niet snapte

    BeantwoordenVerwijderen