maandag 2 januari 2012

De gezellige feestdagen

De kerstdagen zitten er weer op, de meeste kerstbomen laten al weer volop treurig hun naalden vallen. Die van ons gelukkig niet. Wij hebben namelijk een bijzonder praktische plastic boom. Heerlijk! Even uitvouwen en hij staat! Bijzonder prettig aangezien wij een kat hebben en die nog fan is van bomen klimmen. Als je dan aan het einde van de kerstdagen weer zo'n kat in de bomen ziet hangen, dan weet je al hoe laat het is. Want het is naald-uitvaltechnisch niet handig om in een boom te klimmen. Vandaar dus onze praktische keuze. Met een kleine dame is het ook heel handig. Mijn dochter houdt namelijk van slopen. Een kerstboom is dus vooral een uitdaging om om te trekken, leeg te halen en om in 1 ruk alle kerstkransjes op te eten. En om ze vervolgens ook weer allemaal uit te spugen uiteraard. Over mama's kerstjurk natuurlijk. Ach, er zat toch al een ladder in mijn panty van de kat die mijn kuit aanzag voor een uit de kluitengewassen muis. En heel eerlijk gezegd had ik er ook al een drupje of twee wijn op geknoeid.
 
Verder zijn de feestdagen rustig verlopen. Het familiecontact was tot een mnimum beperkt en de enige dag dat we wel gezellig samen waren, had mijn zus (voorzienend als ze is) enorm goede cocktails geregeld. Met onze gezamenlijke vijand en het kerstgevoel in het algemeen in het vizier besloten wij onszelf samen op een flinke borreltijd te trakteren. In licht beschonken toestand vallen de passief agressieve opmerkingen best mee en kun je veel gemakkelijker om de bekende pijnlijke opmerkingen heensturen. Zo werd het nog een gezellige avond.
 
Na kerst hadden we natuurlijk nog een oud en nieuw viering op de planning staan. Zonder mijn zus en haar cocktails helaas. Maar ook zonder de vijand, dat scheelt. Wel met schoonfamilie en dat is in mijn geval verbazend gezellig. Na een autorit van drie uur vol noodgedwongen stops om de verse kots weg te poetsen kamen we aan bij het einde van de wereld. Noord Friesland. Gelukkig stond de prosecco al koud en konden we zo aanschuiven bij het gourmet geweld. Zo werd het nog een gezellige oud en nieuw.

Op naar een nieuw, bruisend, prachtig jaar. Mmmmm.... ben er nog niet van overtuigd. We zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten